GROOTEBROEK – Op dinsdag 12 mei verzamelden 11 kranige senioren van TC Grootebroek zich voor een rit richting Geesterambacht. Wat begon als een uitdaging tegen de noordwesterwind, veranderde al snel in een onverwacht fotomoment onder een historisch bladerdak.

De start was pittig; de noordwesterwind liet direct van zich horen. Het tempo zat er echter goed in, totdat het noodlot al vrij kort na vertrek toesloeg bij koprijder Stef. Het gebeurt hem niet vaak, maar dit keer was er geen ontkomen aan: een lekke band.

Fotoshoot onder de beuk

Terwijl Stef de handen uit de mouwen stak voor de herstelwerkzaamheden, greep onze ‘fotograaf van dienst’ Guy zijn kans. Het toeval wilde dat de pechlocatie precies onder een prachtige, 156 jaar(Geplant rond 1870) oude beuk viel. Het contrast tussen de reusachtige boom en de ‘kleine’ wielrenners eronder leverde bijzondere plaatjes op. Zo werd een ongewenste stop toch nog een hoogtepunt van de rit.

Beloning voor de kopmannen

Eenmaal weer op weg zorgden de koprijders Stef, Ton en Joop ervoor dat de vaart erin bleef. Dankzij hun strakke tempo bereikte de groep vlot de koffiestop bij Molengroet. Daar wachtte de verdiende beloning: heerlijke appeltaart met koffie of chocolademelk. De kopmannen werden extra in het zonnetje gezet door Peter, die als blijk van waardering hun appeltaart trakteerde. Een gebaar dat, gezien het beulswerk tegen de wind in, dik verdiend was!

Met de wind in de rug naar huis

De terugweg verliep voorspoedig. De wind was inmiddels naar het westen gedraaid, wat de groep net dat extra zetje gaf. Na ruim 100 kilometer op de teller keerden de elf (alweer een elf!) senioren voldaan terug in Grootebroek. Het was een rit met alles erop en eraan: strijd tegen de elementen, een tikkeltje pech, maar bovenal veel gezelligheid en mooie herinneringen.
Op naar de volgende rit!