HEY GIRL !!!

Grootebroek, 31 mei 2026

Samenvoegingen, toilet-rituelen en ‘spacecake’ in de polder: De zondagrit van TC Grootebroek

Het was weer een memorabele zondagmorgen bij TC Grootebroek. Door een tactisch tekort aan aanmeldingen stonden we vandaag niet met drie, maar met twee groepen aan de start. Wat volgde? Een hoop gezelligheid, verdacht snelle taart en een paar modieuze uitschieters.

Groep 24 & 27: De Grote Fusie (Gemiddelde: 26 km/u)

Met welgeteld 3 aanmeldingen voor de 27-groep dreigde het een intiem onderonsje te worden. Gelukkig bood de 24-groep asiel. De twee groepen smolten samen tot een peloton van 11 man sterk. Irene(De kopvrouw) deed achteraf een boekje open over deze rit:
“Het tempo lag door de snelle mannen en vrouwen net iets hoger dan normaal, waardoor we met een strak gemiddelde van 26 km/u over het asfalt vlogen. De broodnodige cafeïne vonden we bij Bianca’s in Oterleek. En ja, tradities zijn er om in ere te houden: we hebben natuurlijk weer keurig gedag gezegd tegen de vaste dame op het toilet! (Zie de foto’s voor het bewijs). Oh, en Harrie? Die fietste nog steeds rond met zijn Friese sokken. Die heeft hij waarschijnlijk sinds de Elfstedentocht niet meer uitgetrokken… 🤭”

Groep 30: Het mysterie van de snelle taart (Gemiddelde: 31,5 km/u)

Bij de 30-groep stonden zes mannen met schuim op de kaken klaar voor een pittig rondje door de West-Friese polder. Er werd koers gezet naar De Rijp voor een pitstop bij Oudejans. De taakverdeling was direct glashelder. Vier menselijke kasten – Joop, Rob, Ton en Vok – wierpen zich op als kopmannen en hielden de wind volledig uit de zeilen. Jan en Guy vonden het tactisch wel best en hielden zich de hele heenweg vakkundig schuil achter deze brede ruggen. Omdat er gratis achter de tractor was gereden, trokken Jan en Guy bij Oudejans de portemonnee voor de koffie en taart.

Allée merci hé…

Maar op de terugweg sloeg de vlam in de pan. Langs Kwadijk en door de Beemster ging het ineens niet hard, maar loeihard. Jan en Guy begonnen er ernstig aan te twijfelen of de bakker in De Rijp niet per ongeluk iets speciaals door de taart had gemengd, want de benen stonden plotseling in brand! Of zoals een Vlaamse wielertoerist zou zeggen: “Alléé, merci hè mannen om ons gemiddelde naar recordhoogte te brengen!” De teller stopte uiteindelijk pas bij een duizelingwekkende 31,5 km/u gemiddeld.

De moraal van dit weekend: wil je hard fietsen, laat Jan en Guy dan trakteren!